Första mötet!

Första mötet i Skrivarcirkeln gick över förväntan. Jag som hade varit orolig och tänkt  ‘Tänk om ingen kommer? Vad gör jag då?’, men tack vare alla fantastiska människor som kom, så blev vi nästa tjugo stycken! (Ja, 20 personer, eller drömde jag det?)

Hur som helst så har vi delat upp oss i två grupper, på Torsdagar 17-19,30 träffas grupp 1. (Biografier, byggdehistorier och memoarer.) Samt på Fredagar kommer grupp 2 att träffas 17-19,30. (Romaner, noveller och poesi.)

Jag vill både tacka alla som kom och visade intresse, och välkomna er alla till grupperna. Jag vet att inte alla på cirkeln kommer att läsa den här bloggen, men jag hoppas att de som passar på att utnyttja materialet här ska hitta något som hjälper dem att utveckla sitt skrivande och sin egen skapande-process. (Jag tycker  inte skrivande-process är rätt ord eftersom det är mera med skrivande än att bara få ner ord på ett papper, man måste bygga upp och konstruera hela världar, kulturer och i bland till och med språk, främst i Sci-Fi och i Fantasy, men man måste kunna sin ‘värld’ även om det är i nutid på Gotland. Jag tror att de flesta författare håller med mig att när man skriver, skapar man.)

Det var även kul att se att det var ungefär lika många män som kvinnor som kom, samt att vi fick folk i från alla åldrar.

När vi introducerade oss för varandra så märkte jag att ett genomgående önskemål med cirkeln var att ge hjälp med att strukturera sitt projekt, och jag ska göra vad jag kan för att hitta information och tips, samt att vi alla kommer att dela med oss av våra egna erfarenheter.

I morgon kommer jag att lägga upp en liten övning som jag visade under mötet så att de som vill kan göra den till nästa veckas träff.

Jag ber även om ursäkt för eventuella stavningsfel och otydligheter i texten, men just nu är jag så trött så jag tror jag somnar där jag sitter.

Tack igen för en helt fantastisk kväll!

Kommentera

